„Czarna krowa” – muzyczno – rytmiczne zabawy. 2.04.

Witamy Was Kochani,
 dzisiaj zapraszamy na spotkanie z pewną krową.

Dobrej zabawy życzymy!!!

Czarna Dziura w kropki bordo – Adam Nowak | czarny na białym

„Czarna krowa” – muzyczno – rytmiczne zabawy.

  1. Zabawa na powitanie.
    Rodzic z dzieckiem stoi w parze naprzeciwko siebie, wspólnie mówią rymowankę i klaszczą.

Witam
Cię.
Witam
Cię.
Do zabawy proszę Cię.
w swoje dłonie
w dłonie partnera
w swoje dłonie
w dłonie partnera
w dłonie partnera
  • 2. „Poruszajmy się” – poranna pobudka.
  • 3. „Czarna krowa” – zapoznanie ze słowami i melodią piosenki.
  • Wysłuchajcie wspólnie piosenki.


1. Czarna krowa w kropki bordo
gryzła trawę, kręcąc mordą.
Krowa była w kropki,
trawa szmaragdowa,
gryzła trawę szmaragdową
nakrapiana krowa.

Mowa-trawa, trawa-mowa,
jakie mleko daje krowa?
Szmaragdowe? Nie!
Nakrapiane? Źle!
Jakie mleko, jakie mleko
daje czarna krowa?

2. Czarna krowa w kropki bordo
gryzła trawę, kręcąc mordą.
Siedział kocur w rowie,
przyglądał się krowie,
bure ślepia w krowę wlepiał,
czekał na odpowiedź.

Mowa-trawa, trawa-mowa,
jakie mleko daje krowa?
Szmaragdowe? Nie!
Nakrapiane? Źle!
Jakie mleko, jakie mleko
daje czarna krowa?

3. Czarna krowa w bordo kropki
dała mleka cztery skopki.
Mleko było zdrowe,
a skopki litrowe.
Jaki kolor miało mleko?
Zapytajcie krowę.

Mowa-trawa, trawa-mowa,
jakie mleko dała krowa?
Szmaragdowe? Nie!
Nakrapiane? Źle!
Białe mleko, białe mleko
dała czarna krowa!.

  • Spróbujcie porozmawiać o treści piosenki: (zwróćcie Państwo proszę uwagę, aby dzieci mówiły całym zdaniem)
    • Z ilu zwrotek składa się piosenka?
    • Jak nazywa się ta część, która jest po zwrotce? (refren – powtarzalna część piosenki);
    • Kto jest bohaterem piosenki?;
    • Jak wyglądała krowa?
    • Jaką trawę gryzła krowa?;
    • Jaki to jest kolor szmaragdowy?;
    • Co robił kocur?;
    • Jakie mleko daje czarna krowa?

4. Zabawa z fragmentem tekstu  piosenki.

Czarna krowa w kropki bordo
gryzła trawę, kręcąc mordą.

  • Dziecko recytuje tekst szybko, wolno; cicho, głośno; nisko, wysoko.
  • Spróbujcie ułożyć swoją melodię do tekstu.

5. „Wystukaj rytm” – dziecko posiada dwa dowolne przybory. Rytmiczne uderza przyborami
o siebie:

  • 4 x przed sobą,
  • 4 x za sobą,
  • 4 x nad głową nad głową,
  • 4 x o kolana,
  • 4 x przy lewej stopie,
  • 4 x przy prawej stopie.

„Powtórz rytm” – zabawa rytmiczna;  rodzic pokazuje dziecku rytm, który maluch za nim powtarza; przykłady poniżej. Można również pokazać dzieciom poniższą instrukcję niech spróbują same bez pomocy poradzić sobie z ćwiczeniem.

  • Wygraj rytm na swoim ciele:
  • klaszczemy w dłonie,
    • tupiemy nogą,
    • wzruszamy ramionami lub ich dotykamy,
    • uderzamy w kolana.
  • Wystukujemy rytm na podłodze np. za pomocą dowolnego klocka;
  • Wystukujemy rytm garnku za pomocą łyżki drewnianej.
  • Może dziecko ma ochotę zaproponować swoją sekwencję rytmiczną.

Załącznik 1

Pierwszy  wariant:


  • 6. „A ram sam sam” – zabawa muzyczna; zapraszam dzieci to zabawy.
https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI
  • 7. „Ciocia Tecia” – zabawa ortofoniczna; zapraszam dzieci to naśladowania dźwięków wydawanych przez zwierzęta.
  • 8. Ewaluacja: Czy dzisiejsze zajęcie się Ci podobała? Jeśli TAK dorysuj krówce wesołą minkę, jeśli NIE narysuj smutną minkę. Pokoloruj krowę jeśli masz ochotę możesz nawet dorysować resztę krowy, łaty krowy mogą być np.: z bibuły. Wytnij zwierzątko (zadanie najlepiej wykonać na kartce technicznej).

Załącznik 2

  • 9. Ćwiczenia z muzyką – zapraszamy.

Dziękujemy Wam pięknie!!!

Do jutra!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.