,,Zwierzęta na wsi” 1.04.

Witam Drodzy Rodzice i Kochane Przedszkolaki !!!

Dzisiaj jeszcze kilka propozycji zabaw  i zadań do wykonania w temacie WIEJSKIEGO PODWÓRKA.

Ale zanim  przystąpicie do wytężonej pracy rozruszajcie swoje ciało ….może wspólnie z rodzicami i rodzeństwem ?

Zróbcie miejsce na środku pokoju i do dzieła !!!

„Ćwiczenia na każdy dzień” – dziś wykonujemy ćwiczenia na środę.

Daliście radę wykonać wszystkie ćwiczenia ? Wierzę ,że tak….więc teraz popracują Wasze ręce i Wasza głowa – jej też trochę „gimnastyki” się przyda.

Będą nam potrzebne wycięte obrazki zwierząt mieszkających na wsi ( mogą też być plastikowe zwierzątka jeśli takie posiadacie) oraz wyrazy – nazwy zwierząt i cyfry od 1-10 ( do pobrania i wydrukowania).

Poproście rodziców o przeczytanie opowiadania…. słuchajcie bardzo uważnie i podczas czytania wybierajcie kolejno obrazki zwierząt, których nazwy usłyszycie :

1. “Na wiejskim podwórku” bajka terapeutyczna Tatiany Jankiewicz

                 Za górami, za lasami, wśród złotych pól i zielonych traw, na pięknej polanie otoczonej dębami, znajdowała się wioska, a na jej skraju małe podwórko, na którym mieszkały zwierzęta. Wśród mieszkańców były czarno-białe krówki, różowe świnki, brodate kózki, żółte kaczuszki, pstrokate kurki i piejące koguty, gulgoczące indyki i milutkie króliki.

 Życie tam płynęło spokojnie, a zwierzątka żyły w wielkiej przyjaźni. Całe dnie spędzały na zabawach, figlach i psotach.

Były dla siebie miłe, dobre i uczynne, często mówiły proszę, przepraszam, dziękuję. Wszystkie zwierzęta bardzo się lubiły

 i pomagały sobie w trudnych chwilach. Dbały też o swój wiejski ogródek, w którym rosły piękne, kolorowe kwiaty

( – Jakie wiosenne kwiaty mogły rosnąć w ogródku zwierzątek? ). Zwierzęta na zmianę,  codziennie troszczyły się o roślinki,

a one odwdzięczały się kolorami, jak tęcza i cudownym zapachem. I tak mijał dzień za dniem, miesiąc za miesiącem…
                Pewnego dnia stało się coś strasznego. Na wiejskie podwórko wkradła się ZŁOŚĆ. Niepostrzeżenie zapanowała

 nad  każdym mieszkańcem  podwórka. Szeptała zwierzątkom niemiłe słowa, namawiała do kłótni.

Od tego czasu na podwórku  zapanował bałagan  i  hałas. Zwierzęta kłóciły się ze sobą – świnki wyzywały kózki, kaczki przedrzeźniały kury, a konie podstawiały kopytka owieczkom i rżały ze śmiechu, gdy te przewracały się. Indyki wyrywały pióra kogutom, byki szturchały rogami krowy, a barany ganiały gęsi po całym podwórku.Nie myślały o tym, że komuś

 może stać się krzywda. Zapominały o magicznych słowach. Nie potrafiły już bawić się razem, krzyczały na siebie, hałasowały i przestały uśmiechać się do innych. Były dla siebie niemiłe, co bardzo cieszyło ZŁOŚĆ. Zwierzątka zapomniały również

o swoim ogrodzie, o kwiatkach  pięknych jak tęcza, które powoli stawały się coraz brzydsze i już tak nie pachniały.
Wieść o hałaśliwym i skłóconym  podwórku rozniosła się po całym świecie i dotarła do dobrej, wiosennej wróżki, która postanowiła  pomóc  zwaśnionym  zwierzętom. Zasmuciła się bardzo ujrzawszy ogródek pełen zwiędniętych kwiatów oraz wykrzywione od  złości miny zwierzątek. Czarodziejka porosiła zwierzęta, by zmieniły swoje postępowanie, porosiła ZŁOŚĆ, by ta opuściła wiejskie podwórko i odeszła daleko, daleko………………..ale ani zwierzątka, ani ZŁOŚĆ nie posłuchały jej. Wtedy wróżka podarowała zwierzętom magiczne pudełko i poprosiła, by złapały w nie ZŁOŚĆ. Zwierzątka bardzo ucieszyły się z prezentu , ponieważ były już bardzo zmęczone ciągłymi kłótniami. Gdy ZŁOŚĆ spała, złapały ją  i włożyły do pudełka. W pudełku Złość zamieniła się w coś miłego i przyjemnego, w coś, co pozwoliło zwierzętom zrozumieć, że o wiele przyjemniejsze jest życie w zgodzie, gdzie nie ma hałasu,  kłótni i gdzie panuje przyjaźń.
Na wiejskim podwórku znowu zapanował  ład  i porządek,  kwiaty znów zakwitły kolorami tęczy i kusiły owady  cudownym zapachem.

Pytania do opowiadania :

  • Gdzie mieszkały zwierzęta ?
  • Jakie zwierzęta mieszkały na wiejskim podwórku ?
  • Czym opiekowały się i w jaki sposób to robiły ?
  • Kto pojawił się pewnego dnia w zagrodzie ?
  • W jaki sposób ZŁOŚĆ zmieniła zachowanie zwierzątek ?
  • Jakie zwierzątko nie zmieniło swojego zachowania ?
  • Kto pomógł zwierzętom ?
  • Na jaki pomysł wpadła Wiosenna Wróżka ?
  • Do czego służyło zwierzątkom Magiczne Pudełko ?

Mam  nadzieję, że udało wam się odpowiedzieć na wszystkie pytania.  A jakie Wy macie sposoby na Waszą ZŁOŚĆ ?

Jeśli macie ochotę zróbcie takie Magiczne Pudełko………..może Wam posłużyć do zamykania ZŁOŚCI lub przedmiotów, które są dla was bardzo ważne.

2. A teraz wstajemy i zabawimy się do rymowanki. Spróbujcie pokazywać to o czym mówi wierszyk.


Tańczą łapki dwie
I skrzydełka dwa
Tańczą łapki dwie
I skrzydełka dwa

A kuperek kręci się :
Kwa, Kwa, Kwa, Kwa,
A kuperek kręci się :
Kwa, Kwa, Kwa, Kwa

Krótkie nóżki dwie
Skaczą tu i tam.
Krótkie nóżki dwie
Skaczą tu i tam.

Kaczki skrzydła łapią swe,
Ja Ci rączkę dam
Kaczki skrzydła łapią swe,
Ja Ci rączkę dam

3. Kochane przedszkolaki – czas na łamigłówki mądrej główki.

Materiały wycięte i przygotowane więc zaczynamy. Oto zadania :

  • Spróbujcie przeczytać  nazwy zwierząt i dopasować do obrazków.
  • Podzielcie nazwy zwierząt na sylaby.
  • Policzcie głoski w każdym słowie( lub literki w wyrazie) i ułóżcie wyraz obok odpowiedniej cyfry.
  • Powiedzcie rodzicom z jaką liczbą głosek jest najwięcej wyrazów, a z jaką najmniej.

I to już wszystkie zadania na dzisiaj…. możecie się jeszcze zrelaksować podczas masażyku  lub obejrzeć krótką bajeczkę, podczas której przypomnicie sobie jak nazywają się domy wiejskich zwierzątek.

MASAŻYK Z WIERSZYKIEM “KONIK”


Biega źrebaczek po łące wąchając kwiatki pachnące. (opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)

Tu rosną stokrotki, maki, a tu kolorowe bratki (poszczypujemy w różnych miejscach)

Podchodzi klacz ,jego mama (kroczymy po plecach palcami)

nosem go lekko dotyka. (lekko naciskamy jednym palcem)

Konik do mamy się śmieje i dalej po łące bryka. (skoki nadgarstkami i palcami)

Potem wieczorem w stajence do mamy tuli się blisko, (przytulamy się do dziecka)

układa się do snu na sianie i chrapie jak wielkie konisko (naśladujemy chrapanie).

„GDZIE JA MIESZKAM?” Nauka zwierząt gospodarstwa, nazwy ich domów, odgłosy.

Jeśli chcecie pochwalić się jak pracujecie napiszcie do nas e-mail: pp15nauczaniezdalne@gmail.com

A tu zadanie dla bardzo aktywnych  przedszkolaków : należy odgadnąć jaka cyfra jest przypisana do zwierzątka.

1 thought on “,,Zwierzęta na wsi” 1.04.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.